Prace torowe także w Ostrołęce
Na stacji w Ostrołęce trwa remont toru głównego linii Tłuszcz – Ostrołęka i torów przy peronach. Na razie nie wpływa on na ruch pociągów osobowych. Ze wszystkich czterech krawędzi peronowych na stacji dostępna jest tylko jedna, a pociągi przejeżdżają alternatywną drogą przebiegu po torze linii nr 34 Ostrołęka – Małkinia i na ostatnim rozjeździe wracają na szlak do Tłuszcza. Taką sytuację przedstawia m.in. fotografia do tego artykułu.
Wprowadzając do fotorelacji chciałbym przypomnieć, że kilka lat temu w Ostrołęce przeszły remont tory dodatkowe dla pociągów towarowych, gdyż obsługa jak i ilość tych pociągów jest bardziej priorytetowa, niż obecne połączenia pasażerskie. Natomiast rozjazdy (szczególnie te główne), odcinek toru głównego linii do Tłuszcza w stacji, a także tory w części pasażerskiej nie były remontowane. Efektem wieloletnich zaniedbań w infrastrukturze są wjazdy i wyjazdy pociągów do Tłuszcza odbywające się dość powolnie. Pociąg w obrębie stacji musi jechać z prędkością do 40km/h, co wydłuża czas przejazdu i obsługę stacji. Dodatkowo w niektórych miejscach obowiązuje prędkość 20km/h. Tory i rozjazdy zrywane są do podtorza, instalowane są nowe napędy rozjazdowe, w peronach trwa zrywka starego toru. Jako ciekawostka zwracam uwagę na bardzo niską jakość torów przy peronach, co prezentuję na fotografiach. Taki remont przydałby się już 30 czy 40 lat temu. Prowadzone w chwili obecnej prace nastawione myślę są na część pasażerską i sądzę, że nie jest to robione pod pociągi towarowe + kilka połączeń Kolei Mazowieckich. Mam na myśli scenariusz w przyszłości z objazdami pociągów PKP Intercity Warszawa – Białystok, bądź uruchomieniu nowych połączeń np. TLK przez Ostrołękę.
Planowane na przełomie lipca i sierpnia zamknięcia ruchu w Ostrołęce pozwolą na dokończenie prac na dalszym odcinku stacji, który teraz jest używany przez pociągi.