Jak Koleje Mazowieckie zniechęcają mieszkańców Wyszkowa do wyboru kolei?

Infografiki serwisu Stacja Wyszków

Jak zmieniono organizację i skomplikowano połączenia z Wyszkowa na przykładzie porannego pociągu o godzinie 5:10. Ponownie odwołuję się tutaj do rozkładu jazdy 1990-92 i konfrontuję sytuację z teraźniejszością. Pomimo inwestycji w tabor i infrastrukturę kwestia Wyszkowa, 27-tysięcznego miasta ze stacją w centrum jest całkowicie zmarginalizowana co trwa niezmiennie od lat. Przykładów jak ten w ciągu dnia można znaleźć kilka, lecz wybrałem jeden z najlepszych.

Kliknij aby zobaczyć grafikę w nowej karcie.

Efekty tego rozwiązania:

  • Dwa zajęte tory na stacji Tłuszcz.
  • Konieczność zmiany peronu.
  • Zamawianie dwóch pociągów, obsługa, wystawianie i wstawianie jednostek.
  • Znikoma frekwencja z Wyszkowa (z powodu braku bezpośredniego kursu), tłumaczona uruchamianiem krótkiej relacji i jedną jednostką.
  • Wybór samochodu lub autobusu celem dogodniejszej podróży.

Dla przypomnienia prezentuję fragment z 1 kwietnia w którym to wpisie omawiałem przeprowadzoną w gronie 335 osób ankietę odnośnie przewozów do Warszawy. Całość dostępna jest pod tym linkiem.

Przedostatnie pytanie, które nazywam ,,Problemy Wyszkowskiego pasażera”. Wymieniłem tu główne czynniki zniechęcające obecnie do podróży koleją. Szacowałem wysoki wynik za przesiadką i wszystkimi naraz, więc błąd był niewielki. Można powiedzieć reasumując, że przesiadka jest największym problemem podróży koleją z Wyszkowa do Warszawy i sprawia problem 85,67% ankietowanych. Niestety wszystkich pociagów bezpośrednich zrobić się nie da. Głównie ze względu na obiegowanie taboru i przepustowość linii kolejowej. Trzeba też obsługiwać pociągi do Ostrołęki. Dlatego najlepiej opracować rozkład dla kilku połączeń warszawskich o najkorzystniejszej porze.