Połączenie nocne do Wyszkowa / Ostrołęki + ankieta

Infografiki serwisu Stacja Wyszków

Połączenie nocne z Warszawy do Wyszkowa / Ostrołęki czyli ewolucja wsteczna w transporcie. Jak połączenia realizowane pociągami elektrycznymi poprzez nieumyślną organizację zostały w tyle na tle epoki parowozów z czasów międzywojennych. Porównanie przedstawia pociąg nocny jaki kursował w roku 1930 i to, co oferuje nam wyszukiwarka połączeń kolejowych w 2017r. Jest to najbardziej absurdalne połączenie z Warszawy do Wyszkowa w całej studwudziestoletniej historii kolei na tych ziemiach. Pod grafiką znajduje się fragment tworzonej przeze mnie publikacji „Sposób na kolej w Wyszkowie i przewozy na linii Tłuszcz – Ostrołęka” dotyczący tego wątku, archiwalny rozkład jazdy z 1930r. oraz ankieta.

Kliknij aby zobaczyć grafikę w nowej karcie.

Fragment publikacji „Sposób na kolej w Wyszkowie i przewozy na linii Tłuszcz – Ostrołęka”

Nocne połączenie do ważnego Tłuszcza jest. Co z o wiele większym Wyszkowem?

Większość miejscowości w podobnym dystansie od stolicy posiada późnowieczorne bądź nocne połączenie kolejowe. Oczywistym jest, że nie cieszą się one wysoką frekwencją, lecz jest to rekompensowane środkami z dochodowych połączeń dziennych, a dla grupy osób są to pociągi ratunkowe, które nie pozwalają na nocowanie na peronie.
Ostatni autobus do Wyszkowa odjeżdża z dworca Wileńskiego o godzinie 22:30.
Ostatnie kolejowe połączenie skomunikowane to dość wczesna godzina 21:22.
Co jeśli ktoś kończy późno pracę, bądź przyjeżdża do stolicy późnym dalekobieżnym pociągiem? Zmuszony jest albo wybrać autobus, o ile jest to w miarę wcześnie, albo mieć własny samochód, albo skorzystać z powyższego, absurdalnego połączenia.

Wyszków: 54km od stolicy w Europie, 27 tys. w samym mieście, a Tłuszcz: gmina wiejsko-miejska z lokomotywownią.
Pomijając, że pierwszy Tłuszcz – Wyszków jeździ tylko w dni robocze, to pytanie jakie od razu rzuca się na myśl: Kto normalny czekałby trzy godziny w środku nocy na stacji Tłuszcz?!
Ostatni pociąg ze stacji Warszawa Wileńska to:
23:50 Warszawa Wileńska – Tłuszcz, kursuje codziennie
0:50 Warszawa Wileńska – Tłuszcz, nocny, kursuje codziennie
Obydwa te pociągi kończą bieg oczywiście w Tłuszczu. Jakim problemem jest, by ucywilizować jeden z tych pociągów, z moją propozycją w kierunku tego o 0:50 , który byłby analogicznie przed godziną drugą? Po kilku godzinach jechałby z powrotem jako poranny Wyszków – Warszawa Wileńska przykładowo o 5:10.

1930

Skan rozkładu jazdy z 1930r. z widocznym pociągiem nr 751. Pociąg ten nie zatrzymywał się jedynie na przystankach Grzegorzewo i Rybienko. Chciałbym zwrócić uwagę, że od czasów II WŚ do dziś takie rozwiązanie nie było praktykowane. Na przełomie lat 70-90 były jedynie późnowieczorne, niebezpośrednie kursy przesiadkowe z przyjazdem do Wyszkowa np. o 0:14. Ten oraz inne rozkłady z różnych lat dostępne są w dziale Informacje -> Archiwum -> Rozkłady jazdy.

Jeśli uważacie, że takie połączenie zdałoby egzamin i byłoby przydatne, oddajcie głos w poniższej ankiecie. Wasza opinia pomoże mi zweryfikować, na ile ważna jest ta kwestia przy uwzględnianiu jej w tworzonej przeze mnie publikacji.